Forside Nyheder Hader du det også?: Danskerne er enige om at afsky...

Hader du det også?: Danskerne er enige om at afsky denne form for betjening

Billede

Lige nu læser andre

Du går ind i en butik. Måske har du et formål. Måske vil du bare ose. Med det samme står ekspedienten og tripper dig næsten over tæerne af hjælpsomhed: “Hvad kan jeg gøre for dig. Sig til, hvis jeg kan hjælpe med noget. Er det noget specielt, du leder efter?”

Det kaldes god service i nogle lande, men danskerne bryder sig overhovedet ikke om det.

Vi vil være i fred. Gå vores runde i butikken. Rode lidt i kasserne og selv bede om hjælp, når behovet opstår. 

Kun 31 procent af danskerne ønsker således, at ekspedienten tage kontakt med det samme. Det skriver Horsens Folkeblad.

Læs også

Sammenlignet med gennemsnittet i andre europæiske lande, er det lavt, da 44 procent af europæerne gerne vil have, at betjeningen kommer prompte.

– Mange steder i Sydeuropa findes en meget verbal salgskultur, hvor personalet åbent prøver at overbevise kunderne om, at de købe deres varer. Det kan godt virke lidt grænseoverskridende for os i det kolde nord. Vi kan ikke lide at føle, at vi bliver prakket noget på, siger Peter Mølkjær, der er specialiseret i forbrug ved konsulentvirksomheden Deloitte, der står bag undersøgelsen til Horsens Folkeblad.

Kender du følelsen af at ville handle i fred, eller vil du gerne have, at ekspedienten henvender sig med det samme, du træder ind i butikken?

Læs også: Disse nemme ting kan du gøre for at spare penge i 2016

Læs også: Online shopping: Forventninger kontra virkeligheden

Følg Dagens Forbrug for flere lignende artikler:

 

 

Læs også

Ads by MGDK