Anders fik en lang næse, da han kom hjem med aftensmaden fra Bilka

Skrevet af Emil Ryttergaard

19/07/2017
Det var en særdeles skuffende aftensmad at byde sin familie, da Anders Drejer ville servere kyllingenuggets for familien forleden. Retten havde ikke set skyggen af kylling, og nu er faderen rasende over Bilkas reaktion.

Dagens topnyheder

Det var en noget kedelig middag, der ventede familien Drejer i forgårs, da faderen Anders havde været i Bilka i Næstved og købe kyllingenuggets - en oplevelse, som han nu har delt på Facebook

- Så skulle der hygges, aftensmaden indkøbt d.d i Bilka Næstved, en kæmpe skuffende oplevelse, de havde bestemt ikke set skyggen af kylling. Resultatet: Panering med luft og sultne børn, skriver Anders Drejer i sin opslag. 

Selvom Bilka hurtigt beklagede det ærgerlige oplevelse og tilbød Anders Drejer at få sine penge igen, så er familiefaderen langt fra tilfreds med Bilkas reaktion på oplevelsen.

- Jeg er bestemt ikke imponeret over Bilkas svar. Bevares, jeg kan få mine penge retur, men bor lidt uden for Præstø, 30 km fra nærmeste Bilka og det ville koste mig mere at få dem refunderet, end blot at smide dem ud. Jeg savner, at Bilka tager ansvar, når de sælger et dårligt produkt og ikke blot sender den videre og 'vasker hænder', siger Anders Drejer til Dagens.dk.  

I stedet for nuggets måtte familien tage sig til takke med et aftenmåltid bestående af pomfritter og rugbrød. 

Da familien åbnede de små nuggets, var der intet kylling at finde. Foto: Anders Drejer/privat

Det var disse kyllingenuggets, der sælges i blandt andet Bilka, som Anders Drejer er meget skuffet over. Foto: Anders Drejer/privat

Hos Bilka beklager man Anders Drejers dårlige oplevelse ved middagsbordet og tilbød i første omgang, at han kunne få sine penge tilbage ved at returnere pruduktet til butikken i Næstved.

Men efter Dagens.dks henvendelse har Bilka besluttet at tage ekstra forholdsregler for at undgå lignende skuffelser i fremtiden:

- Vi har givet informationerne videre til vores leverandør, der fortæller, at der er tale om en produktionsfejl. For en sikkerheds skyld trækker vi varen tilbage, så andre kunder ikke risikerer en tilsvarende oplevelse, siger Nanna Louise Knudsen, der er kommunikationskonsulent hos Dansk Supermarked Group, som Bilka hører under.

Det er Geia Food, der producerer de særlige kyllingenuggets, der sælges i forskellige indpakninger hos flere butikskæder i landet, og det er ikke første gang, at der er solgt nuggets uden indhold.

Det er kun fire måneder siden, at Dagens.dk skrev om et lignende tilfælde med en pakke nuggets købt Netto, hvor det er også var Geia Food, der stod for bag produktet.

- Der er tale om en blandingsfejl i den kødmasse, der er inde i. Det betyder, at hvis produktet får for høj varme under tilberedningen, så kan man opleve at kødet sætter sig rundt på indersiden af paneringen, forklarer administrerende direktør Claus Ravnsbo dengang til TV 2 Lorry. 

Se hele Anders Drejers opslag herunder.

Det er dog ikke kun kyllingenuggets, som man kan finde på Bilkas hylder, og da sukkertrangen meldte sig, tog en 16-årig jysk dreng i Bilka sent i går aftes - men det skulle han nok ikke have gjort