Michaels spil om sommerfugle hitter allerede inden udgivelse

En glad Michael Løhde (th) siger tak til Thomas Juul Nielsen (tv) for kontrakten. I dag er spillet Biotopia klar til udgivelse. Foto: Privat

Danske Michael Løhde Andersen havde en idé til et spil. Den idé resulterede i kontakt med en spiludgiver, og allerede nu inden spillet er udgivet, kan Michael konkludere, at han sidder med en vaskeægte spilsucces.

Michael Løhde Andersen har gennem flere år arbejdet med udvikling af brætspil. Det var dog først i foråret, at arbejdet med brætspillene for alvor tog fat.

"Jeg slog et opslag op i en Facebook-gruppe, hvor jeg spurgte om råd til spillet. Kort tid efter blev jeg kontaktet af et spilforlag, som gerne ville udgive spillet," fortæller Michael, der i starten havde planer om at udgive spillet i samarbejde med en fond eller forening. Den idé ændrede sig dog, da det nystartede spilforlag 'We Love Games' meldte sig på banen.

"We Love Games havde en plan for Biotopia, som jeg med det samme kunne købe ind på, og derfor valgte jeg at skrive kontrakt med forlaget med det samme," fortæller Michael.

Sådan ser spillet ud.

Sammen med forlaget opstartede de en Kickstarter-kampagne på det danske site 'Booomerang', hvor indsamlingen hurtigt tog fart.

"De første dage kom der mange køb fra min egen omgangskreds, men pludselig satte kampagnen farten op. I dag er der solgt mere end 200 spil på kampagnen alene. Det har været en stor succes," fortæller Michael.

Udover den succesfulde kampagne, så landede forlaget også en distributionsaftale med verdens største spildistributør 'Asmodee'. Den aftale baner vejen for, at spillet lander i alle spilbutikker op til julesalget, og derfor er forhåbningerne om en dansk spilsucces allerede ved at være indfriet.

"Vi har allerede fået spillet oversat til engelsk, og der er halve aftaler om international distribution på plads. Vi tror på, at Biotopia kan blive endnu en dansk brætspilssucces," fortæller Thomas Juul Nielsen, der er direktør for 'We Love Games'.

"Michael har udviklet et rigtig godt spil og hans evner som grafisk designer på spillet, har resulteret i et flot og unikt udtryk. Vi står med gode kort på hånden i forhold til at få spillet til at hitte. Vi håber selvfølgelig, at endnu flere støtter vores kampagne på Booomerang."

Du kan støtte Michaels projekt på Boomerang - men skynd dig, der er ikke mange dage tilbage. Spillet udkommer i september.

Læs også

Tinder-date blev rigtig dyr: Kostede 125.000 kroner

 

 

 

Dagens Gossip