113 virksomheder på charmeoffensiv i Kina

Skrevet af admin

23/04/2014
I morgen starter det største danske erhvervsfremstød nogensinde, når dronningen, fire ministre og 113 virksomheder tager på charmeoffensiv i Kina, oplyser DR Midt&Vest. Også mindre kendte lokale virksomheder øjner gode muligheder i det kinesiske marked. Her iblandt Brian Rønsholdt, der er administrerende direktør i småkagevirksomheden Kjeldsen. Næsten af halvdelen af Kjeldsens omsætning kommer allerede fra det kinesiske marked, men det er mest i det sydlige Kina. Dette erhvervsfremstød vil tage udgangspunkt i Beijing. - En væsentlig del af vores produkter bliver solgt på, at vi er fra Danmark. Vi ser derfor det her som en mulighed for at gøre mere opmærksomme på os selv i Beijing, hvor vi ikke er så stærke, siger han til DR Midt&Vest. Direktøren for Landbrug og Fødevarer Søren Gade siger, at det kinesiske marked er enormt interessant for den danske fødevareindustri. - Kineserne spiser flere hundrede millioner svin om året. Vi kan ikke levere grise til alle kineserne, men vi kan levere teknologien til, at man selv kan fremstille grise i Kina, siger direktøren for Landbrug og Fødevarer, Søren Gade, til DR Midt&Vest. Kina er allerede vilde med mange danske produkter. Christian Bisgaard er administrerende direktør i TripleNine, der laver fiskeolie og fiskemel i Thyborøn. To produktyper, der er attraktive i Kina, på grund af Danmarks ry for kvalitet, siger han. - Både hvad angår fødevaresikkerheden og beherske teknologier, de gerne vil have indroduceret til deres virksomheder blandt andet det at udnytte energi så godt som muligt og tage vare på vandforurening og luftforurening, som vi har arbejdet med i mange år her i Danmark, fortæller Christian Bisgaard til DR Midt&Vest.Newspaq

Dagens topnyheder

I morgen starter det største danske erhvervsfremstød nogensinde, når dronningen, fire ministre og 113 virksomheder tager på charmeoffensiv i Kina, oplyser DR Midt&Vest.

Også mindre kendte lokale virksomheder øjner gode muligheder i det kinesiske marked. Her iblandt Brian Rønsholdt, der er administrerende direktør i småkagevirksomheden Kjeldsen.

Næsten af halvdelen af Kjeldsens omsætning kommer allerede fra det kinesiske marked, men det er mest i det sydlige Kina. Dette erhvervsfremstød vil tage udgangspunkt i Beijing.

- En væsentlig del af vores produkter bliver solgt på, at vi er fra Danmark. Vi ser derfor det her som en mulighed for at gøre mere opmærksomme på os selv i Beijing, hvor vi ikke er så stærke, siger han til DR Midt&Vest.

Direktøren for Landbrug og Fødevarer Søren Gade siger, at det kinesiske marked er enormt interessant for den danske fødevareindustri.

- Kineserne spiser flere hundrede millioner svin om året. Vi kan ikke levere grise til alle kineserne, men vi kan levere teknologien til, at man selv kan fremstille grise i Kina, siger direktøren for Landbrug og Fødevarer, Søren Gade, til DR Midt&Vest.

Kina er allerede vilde med mange danske produkter. Christian Bisgaard er administrerende direktør i TripleNine, der laver fiskeolie og fiskemel i Thyborøn. To produktyper, der er attraktive i Kina, på grund af Danmarks ry for kvalitet, siger han.

- Både hvad angår fødevaresikkerheden og beherske teknologier, de gerne vil have indroduceret til deres virksomheder blandt andet det at udnytte energi så godt som muligt og tage vare på vandforurening og luftforurening, som vi har arbejdet med i mange år her i Danmark, fortæller Christian Bisgaard til DR Midt&Vest.

Newspaq