Burger King vil ekspandere med dansk markedschef

Skrevet af Elo Christoffersen

01/07/2013

Dagens topnyheder

Burger King etablerer sig nu med en dansk organisation i Danmark. Burgerkæden har ansat Sofie Navardsen som dansk markedschef.

-  Jeg glæder mig til at videreudvikle et brand med så mange gode historier at fortælle, og hvor produkterne står stærkt i forhold til konkurrenternes, siger Sofie Navardsen.

Med udgangspunkt i danske madvaner og præferencer skal hun styrke den danske markedsføring og udvikle en skarp dansk identitet for populære produkter som Whopper og de velkendte, flammegrillede bøffer.

Bag Burger King i Danmark står King Food A/S, der har den nordiske Master Franchise-aftale med Burger King Worldwide.

Sven Hars, der er markeds- og kommunikationsdirektør for King Food A/S i Skandinavien, siger:

- Med en dansk landechef tager vi hul på en ny æra for Burger King i Danmark, hvor vi nu givet os selv endnu bedre rammer for de kommende års ambitiøse vækstmål. Her vil vi erobre markedsandele ved at fokusere på de elementer, hvor vi kvalitetsmæssigt skiller os ud i markedet.

Burger King har på nuværende tidspunkt 30 restauranter i Danmark, hvilket er en tredobling i forhold til for få år siden. I fremtiden vil der blive åbnet endnu flere restauranter hvert år.