Der er store forskelle på, hvor mange danskere der kaster sig ud i prisforhandlinger med udbydere af forskellige varer og ydelser, viser en undersøgelse, som Megafon har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Se her, hvor stor en andel af forbrugerne der har pruttet om prisen hos deres nuværende leverandør af hårde hvidevarer, fitnessabonnement og andre varer:
* Investeringsforeninger: 8 procent
* Fitnessabonnement: 10 procent
* Tandlæger: 11 procent
* Pakkerejser: 12 procent
* Realkreditselskab: 20 procent
* Autoværksteder: 21 procent
* Indboforsikring: 29 procent
* Bilforsikring: 37 procent
* Håndværkere: 38 procent
* Bank: 41 procent
* Hårde hvidevarer: 55 procent
5000 personer har deltaget i Megafons undersøgelse.
Kilder: Megafon, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
/ritzau/