Fynske Medier køber Nordjyske ud af GulogGratis

Skrevet af admin

23/12/2014

Dagens topnyheder

Fynske Medier har overtaget Nordjyske Mediers andel af GulogGratis.dk. Dermed ejer Fynske nu hele onlinebutikken. Det oplyser de to mediehuse i en pressemeddelelse.

For Fynske Medier ligger opkøbet af GulogGratis.dk i naturlig forlængelse af selskabets strategi om at investere i vækst og styrke selskabets digitale tilstedeværelse markant.

GulogGratis.dk bliver nemlig et vækst- og investeringsområde, hvor der ses store muligheder i den hastigt voksende e-handel på mobile platforme.

- Vi se frem til de nye muligheder, som bliver forbedret yderligere, når den forestående fusion i Jysk Fynske Medier er på plads, siger Jesper Rosener, administrerende direktør i Fynske Medier.

Tilbuddet fra Fynske Medier om at købe Nordjyske Medier ud, passer også godt ind i Nordjyske Mediers strategi.

- Vi koncentrer os om virksomheder, hvor vi har det fulde ejerskab og dermed kan udnytte tværgående muligheder fuldt ud, siger administrerende direktør Per Lyngby, Nordjyske Medier.

GulogGratis.dk har omkring 1,4 millioner medlemmer og daglig mere end 500.000 annoncer online. Ifølge tal fra Danske Medier, er der cirka 600.000 brugere på hver uge.

Omsætningen mellem brugerne på GulogGratis.dk forventes at blive 24 milliarder kroner i år.

/ritzau/