Godt nyt til danskerne: Bilka, Føtex og Netto sænker prisen på mere end 100 varer

Skrevet af Jesper Bengtson

34 uger siden

|

22/09/2023
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
I dag indleder Salling Group kampagnen 'priskrig', hvor 100 specifikke produkter ikke vil kunne fås billigere andre steder.

Dagens topnyheder

I en verden, hvor vi ofte bliver bombaderet med reklamer og kampagner, har Salling Group valgt at tage priskampen til et nyt niveau med deres nyeste initiativ, "priskrig".

Men er det virkelig en priskrig, eller er det bare en "tynd kop te," som detailhandelsekspert Mogens Bjerre fra Copenhagen Business School kalder det?

Salling Group, der driver butikskæder som Netto, Bilka og Føtex, har annonceret, at de sænker priserne på 100 varer og garanterer, at disse varer ikke vil kunne findes billigere hos konkurrenterne. I hvert fald ikke målt på normalprisen.

Mogens Bjerre er dog ikke imponeret.

- Det er et slag i luften og en meget tynd kop te, hvis du spørger mig. Hvis man går ud med en kampagne, som hedder priskrig, og det så handler om normalpriser, går luften af ballonen."

Det skriver B.T.

Salling Group har valgt at fokusere på normalpriser frem for tilbudspriser i deres kampagne.

- Når vi kalder det priskrig, skyldes det i særdeleshed, at det omhandler normalpriser, forklarer Mark H. Nielsen, direktør for Bilka-kæden.

Men hvorfor har Salling Group valgt at gå denne vej? Ifølge Mogens Bjerre kan det skyldes, at de ønsker at imponere leverandørerne og "få igennem, hvad de kunne hos leverandørerne."

Hos Salling Group er svaret klart. De ønsker at gøre noget godt for deres kunder, fortæller Mark H. Nielsen.

Selvom debatten om, hvorvidt det er en ægte priskrig, fortsætter, er det tydeligt, at Salling Group er opsat på at udfordre konkurrenterne. Uanset om det er en ægte priskrig eller bare en PR-gimmick, er det kunderne, der vil drage fordel af de lavere priser.

Så hvad end du kalder det, er det måske tid til at besøge din lokale Netto, Bilka eller Føtex og se, om du kan finde nogle gode tilbud i denne spændende kampagne fra Salling Group.