Lidl deler kæmpe nyhed

Skrevet af Emil Martesen

22/03/2023
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Lidl løfter nu sløret for en kæmpe nyhed.

Mest læste i dag

Når europamesterskabet løber af stablen i 2024, så bliver det med Lidl som officiel partner. 

Humlen er, at fra den 14. juni til 14. juli 2024 tager de bedste fodboldlandshold i Europa til Tyskland for at dyste om titlen som europamester. Hvilke lande, der skal kæmpe om titlen i de 51 kampe ved slutrunden, afgøres i EM-kvalifikationen, som løber fra marts 2023 til marts 2024. 

Og som officiel partner akkompagnerer Lidl, der er en af de førende fødevareforhandlere i Tyskland og Europa, de europæiske kvalifikationer og UEFA EURO 2024. 

Et partnerskab, der næppe kunne passe bedre, for Lidl er i dag repræsenteret med flere end 12.000 butikker i 31 lande, heraf 30 i Europa. Ligesom fodbold inspirerer millioner af mennesker hver dag, er Lidl en pålidelig partner for millioner af kunder i hele Europa til deres daglige indkøb. 

Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl, lægger heller ikke skjul, at de er meget glade for at være en del af denne begivenhed: 

“Vi er meget glade for at være en del af en begivenhed, der ikke kun fascinerer vores kunder, men også vores medarbejdere. Ligesom vores produkter er tilgængelige for alle, vil vi også være med til at gøre UEFA EURO 2024 til en oplevelse for alle – for eksempel gennem vores Lidl Fan Zoner. Adskillige Lidl-lande vil være begejstrede, og det faktum, at slutrunden vil blive afholdt i det land, hvor Lidls historie begyndte, gør det til noget helt særligt”. 

Lidl ønsker med partnerskabet at understrege vigtigheden af frisk frugt og grønt samt sport og motion for en aktiv og sund livsstil. Hvad vi spiser, og hvor meget vi bevæger os, har trods alt en enorm indflydelse på vores sundhed og miljøet. 

Baseret på Planetary Health Diet udvikler Lidl konstant også sit sortiment for at gøre det nemmere for kunderne at træffe bevidste købsbeslutninger for sunde og ansvarligt producerede produkter - eksempelvis gennem nye, internationale standarder for markedsføringstiltag rettet mod børn.