DR ændrer populært program.
Lige nu læser andre
Søndag den 10. januar er det et nyt ’21 Søndag’ på DR1, der møder seerne. Hidtil har ’21 Søndag’ lænet sig kraftigt op ad TV-Avisens udtryk med samme jingle, studie og grafik, men nu får DR Nyheders journalistiske flagskib sin helt egen indpakning. Det skal gøre det tydeligere, at ’21 Søndag’ er en udsendelse, der adskiller sig markant fra TV-Avisen, både når det gælder form og funktion.
Det oplyser kanalen i en pressemeddelelse.
Læs også
Fra nyhedsudsendelse til magasin
I det nye koncept understreges det, at ’21 Søndag’ ikke er en nyhedsudsendelse, men derimod et aktualitetsmagasin. Visuelt kommer det til udtryk ved, at der er lånt greb fra de trykte magasiners univers i form af for eksempel en mere markant grafisk indpakning og brugen af ’forsider’ og ’opslag’ til at illustrere historierne med. Og indholdsmæssigt betyder det, programmet hæver sig over den daglige nyhedsstrøm.
’21 Søndag’ er blandt de mest sete nyheds- og aktualitetsprogrammer i Danmark med omkring 650.000 seere pr. Gang, og programmet har været sendt på DR1 siden januar 2007.
Kåre Quist i nye omgivelser
Det fornyede ’21 Søndag’ holder udover navnet fast i endnu et kendetegn, som ikke er til at komme udenom, nemlig vært og ankermand Kåre Quist.

“Selv om jeg de sidste fem år har været på arbejde stort set hver søndag, glæder jeg mig til det hver eneste gang. For det er en fantastisk følelse at stå i spidsen for ’21 Søndag’, som jeg altid har haft et blødt punkt for. Jeg glæder mig helt vildt til de muligheder, der åbner sig med de nye, avancerede grafiske muligheder, der udvider rammene for, hvordan vi kan formidle på en levende og spændende måde,” fortæller han.