Telia kundeservice

Her finder du vigtige informationer om Telia Kundeservice - Foto: Ritzau/Scanpix - Torben Christensen

Sådan finder du letttest rundt i Telia kundeservice, når du har brug for hjælp med mobil, tv eller bredbånd.

Telia har rødder i det internationale svensk-finske teleselskab TeliaSonora og tilbyder alt fra mobiltelefoni, internet og til TV-løsninger.

Om Telia

Telia indtog Danmark i 1995 som et af de første nye teleselskaber, der kom til efter at TeleDanmarks monopol var ophørt.

Siden er de gået fra kun at tilbyde fastnetabonnementer til en hel vifte af abonnementer indenfor telefoni, bredbånd og tv. 

Det er bl.a. sket via opkøb Stofa, der leverer kabel-tv allerede tilbage i 1996. Selvom Stofa blev solgt fra igen i 2010, er tilbyder Telia fortsat tv-pakker til de af deres kunder, der ønsker det.

Mens Telia er landets næststørste leverandør af kabel-tv, Stofa med mere end en halv million kunder, så er deres position inden for internet og telefoni noget mindre.

Med 166.000 kunder inden for bredbånd, har de kun omkring 10 % af det samlede marked. Noget bedre går det på mobilsiden, hvor de sidder på over en million kunder og op mod 20 % af det danske mobilmarked.

Telia har også lavprisselskabet Call me.

I 2015 havde Telia planer om at slå sig sammen med Telenor, men planer måtte tages af bordet, da de to teleselskaber ikke kunne lande en tilfredsstillende aftale angående betingelserne med EU.

Som noget ret nyt tilbyder de nu også internet i bilen.

Telia kundeservice

Telia er desværre ikke berømt for sin kundeservice, og høster en middelkarakter på Trustpilot, men så meget desto mere grund, er der til at benytte den nedenstående guide, hvis du har brug for hjælp hos Talia kundeservice

Det kan også være en del af forklaringen på, at de ikke er blevet større i Danmark. 

Den anden del af forklaringen kan være, fordi salget af de traditionelle kabel-tv-pakker er på retur -ikke kun for dem, men for alle udbydere af tv-pakker, og der er hård konkurrence om kunderne på tele-og internetmarkedet.

Guide til Telia kundeservice

Telia tilbyder ellers en bred vifte af hjælpemuligheder på deres hjemmeside, hvis man har behov for kundeservice i forbindelse med deres produkter.

De kan kontaktes via telefon og e-mail eller du kan logge ind og klare en del selv.

Har man mulighed for at løse sit problem via selvbetjeningen eller via chat-muligheden på hjemmesiden i stedet for e-mail, er det den hurtigste løsning.

Telia kundeservice har dog ikke så lang åbningstid som de andre teleselskaber. 

De kan kontaktes mandag til torsdag mellem kl. 8 og 16, mens der om fredagen er åbent i tidsrummet kl. 8 -15.

Lørdag og søndag er kundeservice lukket.

Hvilket telefonnummer du skal bruge, afhænger af, hvilke af deres produkter, som du oplever problemer med. Find det rigtige telefonnummer i den nedenstående guide.

Sidder du med et akut behov for hjælp, er det en dårlig idé at sende en e-mail gennem kontaktformularen på hjemmesiden. Der kan nemlig gå helt op til to dage, inden den bliver besvaret.  

Mobiltelefoni

Drejer din henvendelse til Telia kundeservice sig om mobiltelefoni skal du bruge dette link: 

https://www.telia.dk/privat/hjalp/kontakt-kundeservice/

Ofte vil denne hjælpeside kunne besvare det spørgsmål, som du har, men finder du ikke det du søger, kan du ringe til kundeservicen.

Det telefonnummer som du skal benytte i forbindelse med mobiltelefoni er: Tlf: 88 93 75 25.

Bredbånd

Handler dit problem om almindeligt bredbånd, skal du bruge dette link. 

https://www.telia.dk/privat/hjalp/kontakt-kundeservice/

Findes svaret på dit spørgsmål ikke her, kan du ringe til Telia kundeservice på telefon:

Tlf: 88 93 80 63.

Mobilt bredbånd

Er det derimod dit mobile bredbånd, du mangler hjælp til, kan du måske finde svar på denne hjælpeside: 

https://www.telia.dk/privat/hjalp/kontakt-kundeservice/

Er spørgsmål kompliceret eller foretrækker du hjælp telefonhjælp, kan du med fordel ringe på Tlf.: 88 93 75 25.

Spørgsmål om tv

Ved spørgsmål omkring tv, kan du bruge dette link.

https://www.telia.dk/privat/hjalp/kontakt-kundeservice/

Du kan også vælge at ringe på Tlf: 88 93 80 63.

Spørgsmål til drift og dækning

Er der driftsforstyrrelser eller er mobilsignalet svagt, kan du kigge efter løsninger via dette link:

https://www.telia.dk/privat/hjalp/kontakt-kundeservice/

Her finder du svar på spørgsmål omkring drift.

Har du stadig problemer, så ring til kundeservice.

Telefonnummeret er Tlf: 88 93 80 63

Spørgsmål til regninger

Har du spørgsmål i forbindelse med et køb eller til en regning, skal du bruge dette link.

https://www.telia.dk/privat/hjalp/#humany-telia-inline=/c283-regning

Telia har også flere butikker rundt omkring i landet, hvor du måske kan få besvaret nogle eller alle de spørgsmål, som du evt. måtte have af en ekspedient.

Du finder et link til, hvordan du finder din nærmeste butik her:

https://www.telia.dk/privat/find-butik/

Top partnere


LeoVegas
Danmarks Mobilcasino.


Vejle24
Vejles nye netavis med seneste nyt fra Vejle og omegn.


På Samlino.dk kan du beregne og sammenligne lån til bil på tværs af 15+ selskaber. Prøv i dag på www.samlino.dk/laan/billaan
 

 

 

Dagens Gossip