Mandag morgen bød på et glædeligt syn ved Windsor slot, hvor Dronning Elizabeth blev spottet bag rattet.
Lige nu læser andre
Iført mørke solbriller og et hovedtørklæde, er Dronning Elizabeth mandag morgen blevet set ved Windsor slot bag rattet i sin grønne Jaguar for første gang siden monarken blev indlagt på hospitalet for godt halvanden uge siden.
Fredag blev det afsløret, at den 95-årige havde aflyst alle arbejdsbesøg i de næste to uger og var blevet rådet til at holde sig til “lette, skrivebordsbaserede pligter”.
Det betyder, at flere af hendes kongelige engagementer er blevet aflyst, herunder klimakonferencen COP26 i Glasgow, der starter i dag.
Dronningen, der for nylig har brugt en spadserstok for første gang ved kongelige besøg, er ved at komme sig, efter at hun havde tilbragt en nat på hospitalet i sidste måned. Kongelige hjælpere insisterede på, at dronningen er i “godt humør” og understregede, at hendes lægeteam simpelthen tager “fornuftige forholdsregler” med sine seneste råd.
Buckingham Palace sagde fredag, at læger havde rådet Hendes Majestæt til at “fortsætte med at hvile i mindst de næste to uger”.
Paladset tilføjede, at dronningen var blevet informeret om, at hun “kan fortsætte med at påtage sig lette, skrivebordsbaserede opgaver i løbet af denne tid, men ikke at påtage sig nogen officielle besøg”.
Paladset tilføjede, at dronningen “desværre” ikke vil deltage i Festival of Remembrance i Royal Albert Hall på lørdag.