TUI-rejsende fik et chok på hjemturen: Pludselig begyndte en lampe i cockpittet at lyse

Henrik R

4 uger siden

|

12/06/2024
Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Der er ikke noget at sige til, hvis gæsterne der skulle med TUI fly TOM213 hjem fra Tyrkiet, ikke har lyst til at sætte sig i et fly igen lige foreløbigt.

Dagens topnyheder

Ferieglade passagerer oplevede et sandt mareridt, da deres fly fra Tyrkiet til Manchester endte med forsinkelser på over 40 timer.

De blev mødt af flere tekniske problemer og en særdeles skræmmende start, hvor piloterne i sidste øjeblik afbrød. Det resulterede i kaotiske scener inde i kabinen.

Forsinkelsen og kaosset

Samantha Johnson og hendes familie måtte to gange indlogeres på et hotel, da der var enorme forsinkelser på deres hjemtur fra Tyrkiet. Her oplevede de blandt andet, at de ikke fik ordentlig information og at der var minimalt med forplejning.

Familien havde været på ferie med TUI og alt var gået som det skulle, men hjemturen endte dramatisk. I det øjeblik hvor flyet begyndte at lette, fejlede en motor, og så måtte piloterne straks afbryde. Det skriver Manchester Evening News.

Teknisk fejl og panik ombord

Passagererne beskrev øjeblikke af ren panik, da flyet brat bremsede under startforsøget. Flyets næse havde lige løftet sig, inden piloterne prompte fik sat flyet i jorden igen.

"Det var skræmmende og absolut forfærdeligt. Ord kan ikke beskrive, hvor slemt det hele har været. Vi nåede fuld hastighed. Du kunne mærke, at næsen på flyet løftede sig, så gik motoren i stykker, og bremserne blev aktiveret. Det var absolut skræmmende." fortæller Samantha til det britiske medie.

Det resulterede blandt andet i, at en kvinde fik panikanfald.

Inden flyet mislykkedes med at lette, var der opstået andre problemer.

Flyet var netop blevet taxiet ud til landingsbanen i Dalaman Lufthavn, hvorefter piloten over anlægget fortalte at et af lysene i cockpittet var begyndt at lyse. De slukkede og tændte derfor flyet ,for at se om det hjalp, men det gjorde det ikke.

Det resulterede i, at passagererne endte med at sidde i kabinen i den bagende sol i fire timer, uden forplejning.

"Vi brugte sikkerhedsinstruktionskortene foran vores sæder til at vifte os med, fordi der var så varmt." fortæller hun.

Til Manchester Evening News har TUI erkendt problemerne og forsinkelserne i beskeder sendt til passagererne, men den dårlige håndtering har fået mange til at klage.

Passagererne planlægger nu at forfølge deres sag mod TUI.