Reklameartikler er mere populære end nogensinde før

Skrevet af webmaster

01/10/2018
Hvis du nogensinde har været til en messe eller et handelsshow, så kan det være, at du har modtaget en lille gave med et firmas logo påtrykt. Tillykke, du har lige fået en reklamegave helt gratis!

Dagens topnyheder

Reklamegaver er gaver, som virksomheder giver til potentielle kunder og klienter i håbet om på sigt at kunne sælge mere.

På markedet er der stigende konkurrence mellem forskelliger firmaers ydelser eller produkter. Derfor er det også blevet mere normalt, at firmaerne benytter sig af reklamegaver i deres markedsføring.

Traditionelle reklameartikler er kuglepenne, nøgleringe og øloplukkere, som alle har firmaets logo og brand påtrykt. Mere luksuriøse og dyre reklameartikler er powerbanks og små bluetooth højtalere. De bedste reklameartikler er således ting, som har en praktisk anvendelighed samtidig med, at de eksponerer brugeren for et brand!

Reklameartikler er mere populære end nogensinde før. Lad os derfor kigge nærmere på hvorfor alle vinder ved at give eller modtage reklameartikler.

Hvad er fordelen for virksomheden ved at give dig en reklameartikel?

Fordelen for virksomheden ved at give dig en reklameartikel ved konferencen er naturligvis, at de på sigt kan komme til at sælge mere. Jo mere deres brand bliver eksponeret, desto stærkere er folks bevidsthed om det. Ideen er derfor, at folk tænker på dette firma før dets konkurrenter, når de skal ud at købe et givent produkt eller ydelse.

Mange billige reklameartikler ender typisk i folks støvede skuffer. Hvor mange folk har ikke mindst én kuglepen med et logo liggende inde i hjørnet af kontorskuffen eller i kontortasken sammen med fnulleret og papirklipsene? Ikke så godt for virksomheden, der gav dem den!

Med den stigende konkurrence er virksomhederne derfor begyndt at give deres kunder mere brugbare og fantasifulde reklameartikler. Dette kunne være powerbanks til at oplade mobiltelefonen med. Det kunne også være kortholdere påtrykt logo, så man altid kan holde styr på sine kreditkort – og så i øvrigt lige blive mindet om, at produkt X bedst fås hos firma Y!

Om et firma opnår flere salg ved at benytte sig af reklameartikler, kan selvfølgelig være svært at sige med sikkerhed. En ting er dog sikkert, og det er, at firmaets brand styrkes ved den større eksponering på markedet. Brugen af reklameartikler indgår derfor i virksomhedens langsigtede brandingstrategi. Det store antal af reklameartikler, som er tilgængelige, vidner om, at de rent faktisk også skaber flere salg!

Hvis dit firma ønsker at gøre brug af reklameartikler i jeres markedsføring, så er der heldigvis mange gode muligheder. Reklameartikler er nemlig ikke nødvendigvis dyre! Der findes også et væld af forskellige firmaer i Danmark, der sælger reklameartikler, hvor du kan få påtrykt dit firmas logo. Hvis ikke du har erfaring med at købe reklameartikler med logo på endnu, så er det blot et klik væk på Google.

… Og hvad er fordelen for dig ved at modtage reklameartikler?

Fordelen for dig ved at modtage en reklamegave er, at du helt gratis modtager en lille ting, som kan gøre din hverdag en smule nemmere. Hvis du har modtaget en lærredspose med tryk, kan du bruge den til at bære ting i. Har du modtaget en kuglepen, så kan du bruge den til at skrive med (…sjovt nok!).

Hvis du har mulighed for at vælge mellem forskellige typer af reklamegaver til konferencen eller handelsshowet, så bør du altid vælge den, som giver dig mest værdi og som du kan bruge bedst muligt i hverdagen. Typisk er de bedste reklamegaver for dig også nogle, som du kan tage med på farten, og som er lige ved hånden.

Der er også en anden stor fordel for dig ved at modtage en reklameartikel. Dette er naturligvis, at du bliver mindet om de mange fordele, som du kan opnå ved at handle hos det firma, som gav dig reklameartiklen. Det kan være, at deres priser var lavere end konkurrentens. Det kan være, at deres produkter og ydelser var bedre. Det kan være, at du havde glemt alt om dem, hvis ikke de havde givet dig en reklameartikel!

Brugen af reklameartikler er derfor oftest win-win, og dette forklarer, hvorfor reklamegaver er mere populære end nogensinde før.