Sådan får du styr på din online markedsføring

Skrevet af webmaster

13/02/2020

Dagens topnyheder

Sponsoreret indhold

Har du styr på din strategi, når det gælder online markedsføring? Går du i stå, når du hører begreber som SEO, Facebook Ads og Google my business? Det hele er faktisk slet ikke så farlig som det måske lyder. Læs med her og bliv klogere på din online markedsføring.

Hvad er online markedsføring?

Kort sagt handler online markedsføring om at markedsføre sin virksomhed på internettet. Det betyder altså at I via forskellige online kanaler kan kommunikere jeres budskab online. Dette har den fordel at man når mange mennesker – både gamle kunder, men også nye potentielle kunder. Du kan både gøre bruge af forskellige sociale medier, som Instagram Facebook, men også din hjemmeside samt Google my business profil er relevante værktøjer, når det handler om digital markedsføring.

Facebook – mere end bare et opslag

Du har med stor sandsynlighed stiftet bekendtskab med Facebook, og måske har din virksomhed allerede en profil. Hvis dette ikke allerede er tilfældet er det med at komme i gang. Via Facebooks algoritmer kan du nemlig målrette din annoncering og ramme både kunder der allerede kender dit brand, samt nyt potentielle emner, der for eksempel ligner dine nuværende kunder. 

En ting er at målrette dine annoncer, men hvis indholdet ikke er sammensat så det taler til din målgruppe, har det ingen værdi. Derfor er det vigtigt, at du bruger tid på at finde det helt rigtige visuelle materiale, som fremviser dit produkt på bedste vis, samt udarbejder en tekst, der er fængende. Facebook belønner opslag med høj interaktioner. Det er derfor også en fordel at skabe indhold der giver clickbate. Det vil sige indhold der ikke nødvendigvis fører til et salg, men som måske i højere graf opfordrer til interaktion. Brug tid på at få styr på din tone of voice.

Gratis online markedsføring?

Det findes ikke, er sikkert din første tanke. Men faktisk kan du med få justeringen på din hjemmeside skabe stor værdi. Optimer din hjemmeside ud fra udvalgte søgeord, og sikre en bedre placering på Google. Ved hjælp af SEO kan du påvirke din hjemmesidens placering på Google. Dette kræver en stærk søgeordsstrategi. En god placering på Google er en fordel, idet det betyder, at du er blandt de første din målgruppe ser, når de eksempelvis søger efter relevante søgeord. 

Få hjælp til din online markedsføring

Der findes mange forskellige bureauer, der står klar til at hjælpe dig med at lægge den bedste online markedsføringsstrategi, som passer til lige netop dig og din virksomhed. Det er derfor vigtigt, at du vælger en virksomhed, som du føler dig tryk ved, og som du føler kan indløse dine ønsker. Den ideelle samarbejdspartner kan løfte din online markedsføring til nye højder.  Et professionelt bureau kan hjælpe dig med at fastlægge målene, og sammen med dig udarbejder de den optimale marketingsstrategi. Det kan virke som en dyr fornøjelse af få hjælp fra et professionelt bureau, men langt de fleste gange er denne investering hurtigt tjent hjem. Så hvad venter du på? Kontakt dit bureau allerede i dag.