E-handelsløsninger booster din virksomhed

En e-handelsløsning kan være med til at rykke din virksomhed rigtig langt, hvis den bliver brugt strategisk. Måske har du i øjeblikket en fysisk butik eller fysiske butikker, men ønsker at komme på det online marked også.

Sponsoreret indhold

Der findes en række forskellige e-handelsløsninger, som kan hjælpe med at digitalisere din forretning. Det handler om at undersøge markedet, de forskellige platforme og e-handelsløsninger. 

Fordele ved e-handelsløsninger

På markedet i dag vælger flere og flere forbrugere webshops fremfor fysiske butikker. Det gælder ved køb af alt lige fra dagligvarer, møbler, apotekervarer mv. E-handel er en meget fleksibel måde at handle på og giver folk mulighed for at købe varer, præcis når de har tid. Ifølge Dansk Erhverv er e-handel det mest markante vækstområde i detailhandlen, og det er derfor et vigtigt fokusområde for virksomheder. Det gælder også, selvom man har en fysisk butik.

Som virksomhed handler det om at finde en e-handelsløsning, som passer til din virksomhed. Du finder professionelle B2B og B2C e-handelsløsninger hos Wexo. Wexo er specialiserede i udvikling af e-handelsløsninger til B2B og B2C på tværs af brancher. Ved at vælge en professionel samarbejdspartner kan du være med til at sikre dig en højkvalitets-webshop, som vil bidrage til at øge din virksomheds salg.  

Magento platform – anerkendt open source webshopløsning 

Valg af platform til din webshop er langt fra uden betydning. Det er vigtigt, at platformen er skalerbar, også på internationalt plan. I den forbindelse kan Magento-platformen være en rigtig god webshopløsning. Magento er en af de mest anvendte open source e-handelsløsninger til webshops på verdensplan, og giver dig mulighed for at videreudvikle, skalere og gå internationalt med din webshop. 

En open-source-webshop baseret på Magento-platformen fungerer til både B2B og B2C. Det betyder, at Magento både er brugbar til virksomheder, hvis målgruppe er andre virksomheder, og virksomheder som ønsker at nå ud til privatkunder. 

Det er desuden muligt at integrere Magento til andre IT-systemer som ERP-system, POS-system, marketingsystem mv. og på den måde skabe en stor konkurrencemæssig fordel. 

B2C eller B2B e-commerce? 

Det er vigtigt, at man som virksomhed også i forhold til sin webshop er skarp på sin målgruppe. Man skelner ofte mellem B2C og B2B e-commerce. Hvis din virksomhedsmodel bygger på B2C – business to consumer – er formålet at nå ud til privatkunder. B2C er den mest udbredte e-handelsløsning og kan være med til at øge en virksomheds salg markant, hvis den tidligere kun har haft fysisk butik/fysiske butikker. 

B2B – business to business – har til formålet at sælge til virksomheder. Ofte vil det være serviceydelser eller lignende, som er det produkt, som virksomheder tilbyder på B2B markedet. B2B er ikke lige så markant på e-handelsmarkedet som B2C, men vinder mere og mere ind. B2B virksomheder kan også skabe stor vækst ved at vælge en e-handelsløsning til, og e-handel vil blive afgørende for konkurrence på markedet. 

For mange virksomheder vil det være en ulempe at prøve at være både B2B og B2C. Det kan være svært at ville sælge til både virksomheder og privatpersoner, fordi det gør det sværere at fokusere indhold på sin webshop. Hvis man både ønsker at være B2C og B2B, vil der opstå spørgsmål som ”Hvem skal være i fokus på forsiden?”, ”Hvilken målgruppes ydelser skal placeres bedst?” osv.

 

Dagens Gossip