Efter 47 år: Nu er det slut med Hjem-is

Kamille Isaksen

37 uger siden

|

08/11/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
De fleste danskere kender den ikoniske klokke, som bimler og bamler ned af gaden, men nu går Hjem-is store forandringer i møde.

Dagens topnyheder

Efter næsten et halvt århundrede i Danmarks gader og stræder har den ikoniske klokke på den velkendte Hjem-IS vogn spillet sin sidste melodi under dette navn. 

Den danske isforretning melder nu ud på deres hjemmeside, at de fremover vil gå under navnet Fråst, og ifølge virksomhedens erklæring på deres hjemmeside er dette skift det eneste at bemærke.

"Klokken er den samme, medarbejderne de samme, og isene, ja de er også de samme. Men navnet er nyt, og det er vores ambitioner også," skriver virksomheden bag det ikoniske isbrand.

Fråst har ikke kun tænkt sig at forny navnet, men har store planer for at revolutionere opfattelsen af frostvarer. Virksomheden lover at ændre kundernes syn på frost og at "få dig til at sende lange blikke efter fryseren og al den smag, den gemmer".

Detailwatch afslører, at det nye Fråst-sortiment omfatter over 30 nye varer, der strækker sig ud over det traditionelle isudvalg. Inspirationen bag de nye frostvarer kommer især fra det italienske køkken.

"Når du fremadrettet hører den velkendte klokke lyde ude fra vejen, mødes du af en Fråst-bil med det nye sortiment om bord og Hjem-IS. Og jeg kan allerede nu afsløre, at vi har flere måltider på vej fra andre køkkener end det italienske," afslører Torben Meng, nordisk direktør for Fråst ifølge Detailwatch.

Fråst sigter mod at udvide sortimentet af frostvarer, der ikke kun omfatter is, men også forskellige færdige måltidsløsninger. De vil fortsat beholde den traditionsrige rutekørsel, men planlægger samtidig at øge deres tilstedeværelse inden for onlinesalg med direkte levering til kundernes døre.

Fråst forsikrer dog, at tilhængere af de ikoniske ispinde fra Hjem-IS fortsat vil kunne finde deres favoritter på bilerne og på hjemmesiden, samtidig med løbende udvikling af nye produkter i årene, der kommer.