Forside Nyheder Gintbergs satiriske show skal til Canada

Gintbergs satiriske show skal til Canada

Gintbergs satiriske show skal til Canada

Nu er det Canadas tur til at få sat satirisk spot på kommunale forvaltninger og geografiske yderområder. Det danske tv-koncept “Gintberg på Kanten” er nemlig blevet købt af tv-stationen CBC.Det satiriske roadshow med komiker Jan Gintberg findes allerede i en norsk version med radio- og tv-vært Klaus Sonstad, og i Spanien har de netop haft premiere på anden sæson af deres lokale variant.Redaktionschef på DR Livsstil Signe Aggerholm var godt klar over, at udkants-problematikken findes i mange lande. Men at den udenlandske interesse for det danske tv-format skulle vise sig at være så stor, overrasker.- Personligt havde jeg troet, at programmerne var meget bundet op på Jan Gintberg som person, men den opgave har man løst på forskellig vis i de andre lande,” siger Signe Aggerholm i en pressemeddelelse.Når tv-opkøbere fra hele verden i næste uge mødes til den årlige MIPTV-salgsmesse i Cannes i Frankrig, har DR flere danske tv-koncepter med i salgskufferten. DR Salg mener nemlig også at kunne se et udenlandsk marked for programmer som “Nak og Æd”, “Hammerslag” og “Kender du typen”. – Førhen var det i høj grad quiz-, show- og underholdningsformater, der blev handlet. Men nu er det alle typer formater – også de mere faktuelle formater og mindre programformater, der ikke nødvendigvis kører i primetime på en hovedkanal, siger souschef Helene Aurø.”Gintberg på kanten” er udviklet af komikeren Jan Gintberg selv i samarbejde med DR. Programserien blev i 2011 kåret som et af de tre bedste public service-tv-formater i Europa.Newspaq

Lige nu læser andre

Nu er det Canadas tur til at få sat satirisk spot på kommunale forvaltninger og geografiske yderområder. Det danske tv-koncept “Gintberg på Kanten” er nemlig blevet købt af tv-stationen CBC.

Det satiriske roadshow med komiker Jan Gintberg findes allerede i en norsk version med radio- og tv-vært Klaus Sonstad, og i Spanien har de netop haft premiere på anden sæson af deres lokale variant.

Redaktionschef på DR Livsstil Signe Aggerholm var godt klar over, at udkants-problematikken findes i mange lande. Men at den udenlandske interesse for det danske tv-format skulle vise sig at være så stor, overrasker.

– Personligt havde jeg troet, at programmerne var meget bundet op på Jan Gintberg som person, men den opgave har man løst på forskellig vis i de andre lande,” siger Signe Aggerholm i en pressemeddelelse.

Læs også

Når tv-opkøbere fra hele verden i næste uge mødes til den årlige MIPTV-salgsmesse i Cannes i Frankrig, har DR flere danske tv-koncepter med i salgskufferten. DR Salg mener nemlig også at kunne se et udenlandsk marked for programmer som “Nak og Æd”, “Hammerslag” og “Kender du typen”.

– Førhen var det i høj grad quiz-, show- og underholdningsformater, der blev handlet. Men nu er det alle typer formater – også de mere faktuelle formater og mindre programformater, der ikke nødvendigvis kører i primetime på en hovedkanal, siger souschef Helene Aurø.

“Gintberg på kanten” er udviklet af komikeren Jan Gintberg selv i samarbejde med DR. Programserien blev i 2011 kåret som et af de tre bedste public service-tv-formater i Europa.

Newspaq

Læs også

Ads by MGDK