Sådan spiser du mindre – og bliver mæt

Af redaktionen, FEMINA/NewsDesk Aller Media

Det kan være svært ikke lige at snuppe en ekstra portion af den gode aftensmad, men desværre kan det ofte ses på vægten. Men faktisk kan du vænne dig selv til at spise mindre. Det kræver bare, at du spiser langsommere og gerne i samvær med andre. Det forklarer psykoterapeut og træningsskribent Terje Nordberg i denne uges FEMINA. Han har listet en øvelse, man kan udføre sammen med en partner eller ven:

Sådan slipper du for oppustet mave – få guiden på femina.dk
 

1. Forbered et måltid bestående af 10-15 små enheder, eksempelvis små skiver rugbrød med forskellig slags pålæg, bidder af frugt, et par rosiner, et stykke fetaost, et par kæmperejer, en bid avokado og en halv tomat. Vælg en drikkevare – vand, vin, øl eller juice.

2. Anret menuen på to tallerkener, og brug et glas på størrelse med et hedvinsglas at drikke af.

3. Aftal rækkefølgen af, hvordan de forskellige retter skal indtages.

4. Sid overfor hinanden, og bevar øjenkontakten, mens I spiser. Spis meeeget langsomt, I må gerne snakke sammen undervejs.

Se chefredaktørens vise sin egen mave frem på femina.dk 

5. Tyg langsomt, og vær omhyggelig med at smage maden. Del smagsoplevelsen med hinanden, inden I går videre til den næste lille ret.

6. Snak om jeres oplevelse, når I er færdige.
 

 

Dagens Gossip