Louise sætter sig ind i bussen - nu koger nettet over hendes klamme opdagelse

Skrevet af Nils Würtzenfeld

02/02/2017
Foto: Louise Walker
Foto: Louise Walker
En kvinde blev kastet ind i en bizar kamp mod et busselskab efter en ulækker køretur.

Mest læste i dag

Den engelske sygeplejerskestuderende, Louise Walker gjorde i november sidste år en klam opdagelse, da han var på vej i bussen fra Windmill Hill til Liverpool.

For på sædet foran hende lagde hun mærke til nogle klamme brune stænk, der mindede umiskendeligt meget om afføring. Det skriver Elitedaily.com.

Louise Walker tog et billede af det klamme sæde og kontaktede efterfølgende busselskabet Arriva.

- Jeg lagde mærke til, at der var noget, der lignede lort på bussædet på vej til arbejde. Det var ulækker, og det lugtede også lort. Jeg kontaktede Arriva og fik at vide, at det ville blive indrapporteret og renset, hvilket jeg stillede mig tilfreds med, lyder det på Facebook.

Men to uger senere da Louise Walker tilfældigvis befandt sig i den samme bus, så hun til sin skræk, at de mystiske og ulækre brune pletter stadig sad på sædet.

- Den 15. november delte jeg et billede af noget, der i allerhøjeste grad lignede lort på et sæde i en Arriva-bus. I dag steg jeg på samme bus, og det var der stadig. Det var ikke blevet renset. Hvor rart Arriva! Tak, skriver Louise Walker både vredt og sarkastisk på Facebook.

Endnu engang kontaktede Louise Walker Arriva og brokkede sig over plamagen og endnu engang sendte hun et billede som bevis.

Arriva svarede atter engang og undskyldte. Denne gang skulle pletterne nok blive fjernet.

- Vi beklager Louise, og vi er enige i, at dette ikke er acceptabelt. Det er nu sendt videre, skrev Arriva i et svar, der garanterede, at der nok skulle ske noget denne gang.

Men to måneder senere, da Louise Walker atter sad på den omtalte bus, troede hun ikke sine egne øjne. For pletterne var der stadig!

I hele to måneder havde bussen kørt rundt med hvad der i den grad mindede om lort på et af sæderne, 

- Jeg steg på bussen, der viste sig at være den samme, og jeg var chokeret over at se, at det stadig var der! Hvad har du at sige til dit forsvar Arriva? Lød det i endnu en vred anklage fra Walker til Arriva, og igen sendte den fortørnede sygeplejerskestuderende et billede med sin henvendelse.

Og endnu engang svarede Arriva og undskyldte mange gange. 

- Endnu engang tak, Louise. Vi er så kede af det. Kan du venligst give os bussens detaljer igen? Så vi kan få gjort noget ved det.

Men hvad skete der, da Louise Walker en måned efter - den 19. januar - igen steg om bord på bussen?

På trods af alle henvendelserne, alt besværet og alt vreden og forargelsen. De klamme, brune – og nu helt indtørrede – pletter sad stadig på sædet og stirrede hånligt på Louise Walker.

I 72 dage havde bussen kørt rundt med ildelugtende pletter, uden at nogen havde taget affære.

Foto: Louise Walker

Foto: Louise Walker

Foto: Louise Walker

Igen-igen skrev Louise Walker til Arriva, men da de atter engang sendte en undskyldning retur, var det allerede for sent.

Louise havde nemlig truffet en afgørende beslutning for at komme væk fra de uundgåelige pletter, der blev ved med at hjemsøge hende. 

I sit sidste brev skrev hun nemlig:

- Hej Arriva, det er mig igen – personen der bliver ved med at skrive i forbindelse med den beskidte bus, som ikke er blevet rengjort siden november. Utallige gange har jeg vist jer beviser på, at den ikke er blevet gjort rent, og alligevel betaler man for disse usle og ulækre rejseomstændigheder, lød det fra Louise Walker, der forklarede, at hun for eftertiden ville tage toget.

- Jeg kan tage et tog fra, hvor jeg bor, og det har jeg tænkt mig, selvom det koster lidt mere. Det vil jeg hellere end at blive smittet med noget fra andres afføring, skrev Louise Walker.

Historien melder intet om, hvad der sidenhen er sket med de klamme, brune pletter, men man må håbe for Louise, at hygiejnen er noget højere i toget.

Siden Louise Walker offentliggjorde de klamme billeder og sin dialog med Arriva, har historien virkelig sat sind i kog hos adskillige internetbrugere, der er dybt forargede over den ulækre oplevelse samt Arrivas utrolige ligegyldighed.