Par købte to kopper kaffe på Starbucks: Endte med at betale svimlende 30.000 kroner for dem

Skrevet af Nicolai Steinicke

23 uger siden

|

09/12/2023
Foto: CBS News
Foto: CBS News
I måske den største forveksling nogensinde blev et par opkrævet over 30.000 kroner af Starbucks for to kopper kaffe.

Dagens topnyheder

Med den populære kaffekædes annoncering denne uge om, at de ville nedsætte priserne på deres drikkevarer med 50 procent hver torsdag i optakten til jul, er denne historie i den helt modsatte ende af spektret.

Jesse og Deedee O'Dell fra Oklahoma havde startet deres dag med en Starbucks i de sidste 16 år.

Og parret bestiller altid de samme to drikke: en iset americano og en cappuccino.

Men tidligere i år gik der noget helt galt med den bestilling.

Bestillingen plejer at koste dem omkring 10 dollars, men i februar kostede det dem hele 4.456,27 dollars.

Uden at indse det, var parret blevet opkrævet et drikkepengegebyr på 4.444,44 dollars oven i deres sædvanlige kaffebestilling.

Det mærkelige ved det er, at Jesse sagde, at han huskede at have valgt "Ingen drikkepenge"-muligheden på kortmaskinen.

Det var først flere dage senere, at Deedee opdagede forvekslingen, da hun var i indkøbscenteret med sine fire børn, og hendes kort blev afvist.

Efter at have fundet ud af, hvor de manglende midler var blevet af, tog Jesse kontakt til Starbucks' distriktschef og fik at vide, at der må have været en fejl med netværket, som kortmaskinen bruger.

Parret fik at vide, at de var blevet sendt to checks, der tilsammen ville udgøre det fulde drikkepengebeløb, men da de ankom, sprang de, fortalte de CBS.

Den dag sagde Jesse, at de havde kontaktet kundeservicehotlinen "sikkert 30 eller 40 gange den dag", indtil en repræsentant forsikrede dem om, at de ville få sendt nye checks - selvom de på interviewtidspunktet endnu ikke var ankommet.

Foto: CBS News

Jesse, Deedee og deres børn havde planlagt en tur til Deedees hjemland Thailand for at besøge hendes søster, som hun ikke havde set i årevis.

Men parret har siden måttet aflyse den ikke-refunderbare tur.

De sagde, at de siden havde arbejdet med Tulsa Police Department for at få løst problemet.

De opfordrede også andre Starbucks-kunder til altid at tjekke kvitteringen, hver gang de bestiller en kaffe.

"Dette er noget, der har forårsaget stor uro i vores egen familie, og forhåbentlig behøver andre mennesker ikke at gå igennem noget lignende," sagde Jesse.

Da UNILAD kontaktede Starbucks på det tidspunkt, bekræftede en talsperson fra Starbucks, at Deedee og Jesses problem var blevet løst.

"Dette var en uheldig situation, som siden er blevet løst," udtalte de.

"Drikkepengene blev indtastet ved en fejl af kunden.

"Mens de oprindelige refusionschecks havde en skrivefejl og derfor ikke gik igennem, udstedte vi nye den 31. januar, som blev modtaget og indløst af kunden mandag den 6. februar."