Trust Pilot anmeldelserne slår alarm
Lige nu læser andre
Det er ikke meget ferieidyl, der præger anmeldelserne af rejsegiganten TUI på Trustpilot.
Tværtimod er kommentarsporet fyldt med utilfredse kunder, der beskriver deres oplevelser med ord som “Fra glæde til skuffelse”, “Bestil ikke” og “Absolut den ringeste service”.
Den hårde tone afspejles tydeligt i selskabets samlede vurdering.
Med en score på 1,8 ud af 5 stjerner ligger TUI under middel og lavest blandt de største danske rejseselskaber. Til sammenligning har Spies en score på 1,9, mens Apollo Rejser og Bravo Tours ligger i toppen med henholdsvis 3,9 og 4,0.
Ifølge Trustpilot er langt størstedelen af anmelderne generelt utilfredse med deres oplevelser hos TUI.
Læs også
Det skriver BT.
Kunderne føler sig snydt
En af dem, der har haft en skuffende oplevelse, er Karsten Krogh, som for nylig rejste til Sicilien med TUI. Ferieturen udviklede sig ikke, som han havde forventet.
“Jeg blev snydt og holdt for nar af TUI,” fortæller han og forklarer, at rejsen førte til ekstraudgifter og en lukket pool ved ankomsten.
Karsten Krogh kendte ikke til de mange kritiske anmeldelser, da han bestilte rejsen, men det gør han nu. “Jeg havde valgt et andet selskab, hvis jeg havde læst anmeldelserne inden. Jeg kan efterfølgende høre og se, at der er en masse, der har skrevet, at de har haft elendige oplevelser med TUI. Det er ikke kun mig,” siger han.
TUI kommenterer ikke vurderingen
Hos TUI tager man kritikken med en vis afstand. Kommunikationschef Mikkel Hansen oplyser i et skriftligt svar, at selskabet ikke arbejder aktivt på at forbedre sin Trustpilot-score og ikke har yderligere kommentarer til sagen.
Læs også
Efter sin oplevelse er Karsten Krogh dog ikke i tvivl om sin fremtidige rejseudbyder. “Jeg er færdig med TUI,” siger han. “En gang skal være nok.”