Kvinde hævder at ASOS har bandlyst hende: Når du hører årsagen, falder du bagover

Skrevet af Nicolai Steinicke

07/12/2023
Foto: Instagram
Foto: Instagram
En kvinde har hævdet, at hendes konto hos online-modeforhandleren ASOS blev forbudt, efter at hun rejste en klage over en ordre.

Dagens topnyheder

Alyssa Bock delte sin historie på TikTok og sagde, at hun var en "regelmæssig-ish" kunde hos ASOS, og havde købt tre trøjer fra den populære onlineforhandler.

Hun fortsatte med at forklare, at pakken så beskadiget ud, da den ankom, skønt dette ikke var en stor sag.

Men da hun åbnede pakken, blev hun skuffet over at opdage, at den indeholdt ikke de tre trøjer, hun havde bestilt, men kun én.

Selvfølgelig henvendte Alyssa sig til ASOS for at udtrykke sine bekymringer og sendte en besked til kundeserviceafdelingen, hvor hun sagde, at de var "super flinke". Det skriver Unilad.

I første omgang så alt ud til at være okay, og de sagde, at de ville se på ordren for hende og refundere de to manglende trøjer.

Det var da tingene tog en drejning til det værre.

Alyssa huskede: "30 minutter senere får jeg en e-mail fra dem, der siger, at efter at have gennemgået din anmodning, vil vi forbyde dig for livet som kunde, du kan ikke længere handle hos ASOS.

"Vi vil ikke refundere dig for trøjerne. Vi ses. Jeg troede først, det var en fidus, jeg var så rystet."

Overrasket, men ikke afskrækket, henvendte Alyssa sig endnu en gang til kundeservice for at spørge, hvad der foregik.

Hun sagde: "De fortalte mig i det væsentlige, at jeg ikke længere kan handle hos ASOS. Hvis jeg nogensinde opretter en anden konto igen, vil jeg blive forbudt igen."

Den frustrerede kunde tilføjede: "Jeg har ikke gjort noget forkert."

Alyssa påpegede også, at hun aldrig har haft nogen problemer i fortiden og sagde: "Jeg har aldrig haft dette problem før, så det er ikke, som om det er en anden gang."

En talsperson for ASOS bekræftede over for UNILAD, at Alyssa nu har fået en refusion, og hendes konto er blevet genaktiveret, men ønskede ikke at kommentere yderligere.

Ser man på kommentarerne, ser det ud til, at Alyssa måske ikke er den eneste person, der har haft denne oplevelse.

En person skrev: "Antallet af gange, jeg har set en 'ASOS forbød mig'-video, er min konstante bekræftelse på, hvorfor jeg ALDRIG vil handle der!"

Tilbage i 2019 sagde ASOS, at det ville lukke konti, som havde et "usædvanligt mønster" af køb og returnering af varer - og der var en lavine af kunder, der sagde, de var blevet forbudt.

Åbenbart havde de modtaget beskeden: "På grund af et igangværende mønster af returneringsadfærd, der er imod vores politik, har vi permanent deaktiveret din konto."

Mange kunder var forvirrede over, hvordan de havde overtrådt ASOS' politikker, med nogle, der sagde, at de havde været ude af stand til at behandle udestående returneringer, da de ikke kunne få adgang til deres konto.